Yeme İçme Sektöründe e-Dönüşüm Süreçleri

Bu yazımızda Omni’nin sektöre özel çözümleri olan e-Fatura, e-Arşiv, e-İrsaliye ve e-Adisyon sistemlerini ve avantajlarını sizin için listeledik.

e-Dönüşüm Neden Önemlidir?

Dijital Dünya’da teknoloji hayatımızın her evresinde kendini göstermeye ve hayatımızı kolaylaştırmaya başladı. Özellikle dijitalleşme sürecinde belli başlı servisler getirdikleri rahatlıkla bu aşamada büyük talep görmeye başladı.

GİB e-Dönüşüm uygulamalarıyla ülkemizde ticari hayatın daha hızlı ve güvenli hale gelmesin sağlanmaktadır. Bu uygulamalar sayesinden maliyet tasarrufu sağlanması planlanmaktadır.

Bilgisayar kullanımını yaygınlaştırmak, her bireyi bir online imza ile işaretlemek, ortak bir ağ üzerinden işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak e-dönüşümün ilk adımı olarak kabul edilebilir. Ancak asıl başarıya ulaşmak için bunu bir kültür, bir zorunluluk ve bir alışkanlık haline getirmek, dijital dünyanın korkulan değil güvenilen bir alan olduğu algısını yaygınlaştırmak ve sürdürülebilir bir politika haline getirmek gerekir.

E-Dönüşümün İşletmelere Faydaları Nelerdir?

  • Kâğıda basılan fatura ya da belge gibi unsurlar ortadan kalktığı için kâğıt masrafı büyük oranda azalır. Böylece binlerce ağacın kesilmesini önler.
  • Elektronik belgelerin alıcıya ulaşması çok daha hızlı ve kolay olduğu için sevkiyat aşamasında oluşan maliyetlerden tasarruf edilir.
  • Basılı belgelerin depolama yük ve maliyetinden tasarruf edilir.
  • İletilen belgelerde yanlış bilgi olması durumunda, dijital ortamda kayıt altına alınan belgeye kolayca ulaşılıp hızlıca düzeltme yapılabilir.
  • Belli başlı iş süreçlerini kolaylaştırdığı için çalışanlar zamandan tasarruf edebilir. Böylece çalışanlar, işletmenin daha önemli konularına eğilme şansı yakalayabilir.

e-Dönüşüm Hizmetlerimiz Nelerdir?

E-Fatura :

e-Fatura ile sizden fatura talep eden misafirlerinizi faturanın kesilmesini bekletmeden uğurlayabilir, e-Faturalarını ise dakikalar içerisinde müşterinizin muhasebe departmanına iletebilirsiniz. Böylece grup yemekleri veya kalabalık yemekli iş toplantıları için sizi tercih eden misafirlerinizin gereksiz bir zaman kaybı yaşamasını engeller, operasyonel hızınız ile onları memnun edersiniz.

Kimler e-Faturaya Geçiş Yapmalıdır?
Öncelikle yayımlanan tebliğe göre 2018 veya 2019 hesap dönemleri brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, 01.07.2020 tarihi ile hem e-Fatura hem de e-Arşiv uygulamasına geçmesi zorunlu hale geldi. Bu tarihe kadar e-Faturaya geçiş için sistem entegrasyonlarını tamamlamanız gerekiyor.

e- Arşiv:

e- Arşiv Fatura, kesilen kağıt faturaların elektronik ortamda düzenlenmesi ve bir kopyasının elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilmesine imkân sağlayan uygulamadır. e-Fatura ile arasındaki temel fark ise şöyle: e-Fatura, sisteme kayıtlı iki firma arasında gönderilen bir fatura türü iken, e-Arşiv fatura, e-Fatura sistemine dahil olmayan şirketler veya son kullanıcılara elektronik ortamda fatura gönderilmesini sağlıyor.

Kimler e-Arşive Geçiş Yapmalıdır?
Önemle belirtmeliyiz ki, e-Fatura uygulamasına kayıtlı olan kullanıcıların 1.1.2020 itibariyle e-Arşiv uygulamasını da sistemine entegre etmesi zorunludur. Eğer işletmeniz henüz e-Fatura sistemine kayıtlı değilse, 1.07.2020 tarihine kadar hem e-Arşiv hem de e-Fatura sistemine geçiş yapmanız gereklidir.

e- İrsaliye:

Kâğıt irsaliye ile benzer özelliklere sahip olan e-İrsaliye, e-Fatura sistemine kayıtlı işletmeler tarafından dijital ortamda hazırlanabilmektedir. e-Fatura gönderiminden hemen sonra hazırlanıp mail ortamında gönderilebilen e-İrsaliye, sevk irsaliyesi yerine sayılacak.

Zincir şubeleri olan veya bünyesinde üretim tesisi de bulunan bir işletme sahibiyseniz, noktalarınız arasında ürün sevk ederken, e-İrsaliye size hız kazandıracak ve operasyonel kolaylık sağlayacaktır.

Kimler e-İrsaliyeye Geçiş Yapmalıdır?
e-İrsaliye için zorunlu başlangıç tarihi 01.07.2020 olarak belirlendi. E-Fatura uygulamasına kayıtlı olan ve 2018 yılı ve sonrasındaki hesap dönemlerinde cirosu 25 Milyon TL ve üzeri olan tüm mükelleflerin 01.07.2020 tarihi itibariyle e-İrsaliye sistemine geçmesi zorunlu hale gelecek.

e-Adisyon:

Kâğıt ortamda oluşturulan adisyon belgesi ile aynı hukuki niteliklere sahip olan e-Adisyon; masada servis yapılan ve gerçek usulde vergilendirilen hizmet işletmeleri tarafından elektronik ortamda düzenlenen adisyon belgesidir. Adisyon belgesinin elektronik ortamda düzenlenmesi, muhafaza ve ibraz edilebilmesi aynı zamanda belge ve bilgilerinin Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’na elektronik ortamda iletilmesine imkân sağlıyor.

Kimler e-Adisyona Geçiş Yapmalıdır?

e-Adisyon uygulaması ile ilgili henüz bir zorunluluk bulunmuyor. Uygulamaya gönüllü olarak dâhil olmak isteyen mükelleflerin e-Adisyon uygulamasına geçmeleri için öncesinde e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarına dâhil olması gerekmektedir.

Sorularınız mı Var?

Kısacası e-dönüşüm hızın en değerli kavramlardan biri olduğu çağımızda işletmeler için bir lüks değil, gereklilik. Bu doğrultuda işletmenizin farklı ihtiyaçları için de dijitalleşmeyi gündeme alabilirsiniz.

e-Dönüşüm süreciyle ilgili kapsam ve yükümlülükler, GİB’in Resmi Gazete’ de yayımladığı tebliğde detaylı olarak belirtilse de geçiş sürecinde aklınıza takılan farklı sorular olabilir veya işletmeniz için profesyonel bir görüş edinmek isteyebilirsiniz.

Omni A.Ş. olarak tüm sorularınız için sizlere yardımcı olmaya hazırız. Bizi 444 66 64 numaralı telefondan arayabilir veya info@omni.com.tr’ mail adresine sorularınızı iletebilirsiniz.