Restoranlar için Yaratıcı Sadakat Programı Fikirleri

Restoranlar için Yaratıcı Sadakat Programı Fikirleri

İyi yürütülen bir sadakat programı geliri, marka sürdürülebilirliğini ve büyümeyi artırırken müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olur.

Aşağıdaki fikirlere göz atmadan önce, tam olarak hangi sonucu hedeflediğinizi ve bunu nasıl ölçeceğinizi bildiğinizden emin olun. Herhangi bir pazarlama çalışmasında olduğu gibi, hedeflerini belirleyin, böylece net bir zaman çizelgeniz ve ulaşılabilir kriterleriniz olur. Çoğu zaman bir sadakat programının varsayılan sonucu gerçeklikten farklıdır. Başarı verilerini toplamaya, değerlendirmeye ve ondan ders çıkarmaya yönelik bir planınız olmadan, gerçek kâr zarar durumunuzu ve verimliliğinizi ölçemezsiniz.

 

Bir Restoran Sadakat Programı ile sağlayacağınız faydalar hakkında bilgi alabilmek için “Etkili Bir Sadakat Programı Başlatmak için İpuçları” yazımızı inceleyebilirsiniz.

https://www.omni.com.tr/etkili-bir-sadakat-programi-baslatmak-icin-ipuclari/

 

Restoranlar İçin Harika 9 Müşteri Sadakat Programı Fikri

Bir müşteri sadakat programı oluşturmanın iki temel ilkesi vardır: pekiştirme ve ödüllendirmeyi içerir. Bir müşterinin davranışı ödüllendirildiğinde, restoranınızdan sipariş vermeye devam etme olasılıkları daha yükselir. Sizi tercih etmek için verdikleri karar, yol boyunca ek ödüllerle güçlendirilmelidir. İşinize entegre edebileceğiniz en iyi 9 sadakat programı fikrini sizin için sıraladık:

  1. Sadakat Puanları

Kim harcadıkça kazanmak istemiz ki? Müşteriler paralarını harcadıkça sadakat puanları biriktirebilirler. Bu müşterilere verdiğiniz puanlar, restoranınızda ne kadar harcama yaptıklarına bağlıdır. Daha yüksek faturalar, aldıkları daha fazla puan demektir. Muhtemelen en etkili sadakat programı budur çünkü müşteriler bazen sonunda ödül almak için daha fazla para harcarlar.

Ayrıca, bir müşterinin ilk ziyaretinde normalden daha fazla ödül puanı vermeyi düşünebilirsiniz, bu da onları restoranınızda alışverişe devam etmeye ikna edebilir. Restoranınıza sadık olan müşteriler daha fazla puan ve daha fazla ödül kazanacaktır, bu da sağladığınız ödüller yeterli olduğu sürece bu müşteriler için iyi bir teşviktir. Halihazırda bir müşteri veri tabanına sahipseniz ve bu veri tabanını büyütmek istiyorsanız, sadakat puanları oldukça faydalıdır.

 

  1. Kademeli Sadakat Programları

Ödül programınızın müşteri bağlılığını artırmasını ve aynı zamanda daha fazla yeni müşteri çekmesini istiyorsanız, aşamalı bir sadakat programı uygulamanız gerekebilir. İlk kez gelen müşterilerin kayıt olmasını sağlarken, size sipariş vermeye devam eden daha sadık müşteriler kazanacaksınız çünkü bunu yaparak daha iyi ödüller kazanmak isteyecekler.

Ödül katmanları sunarak, olası ve mevcut müşterileri, restoranınızda yemek yemeye ve çevrimiçi yemek sipariş etmeye devam etmeye ikna edebilmelisiniz. Mesela müşteriler, ilk birkaç siparişleri için az puan kazanırken, herhangi bir ek siparişte müşterinizin daha fazla puan kazanmalarını sağlayabilirsiniz.

 

  1. Yönlendirme Programları

Ne tür bir sadakat programı oluşturursanız oluşturun, onu restoranınızdan sipariş vermeye karar veren müşteri sayısını artırmanıza yardımcı olabilecek bir tavsiye programıyla eşleştirmeniz önemle tavsiye edilir. Müşteriler, yaşadıkları iyi deneyimleri her zaman yakın arkadaşlarına ve aile üyelerine tavsiye eder. Restoranınızı yeni müşterilere tavsiye ettiğini için müşterilerinize ödüller vermelisiniz.

  1. Özel Günler İçin İndirimler ve Ücretsiz Ürünler

Katmanlı bir sadakat programı veya bir müşteri veri tabanı oluşturmanıza olanak tanıyan herhangi bir ödül programı türü kullanmaya karar verirseniz, özel günler için ücretsiz öğelerin/indirimlerin dahil edileceği bir sistem oluşturun.

Örneğin, sadakat programınızın bir parçası olan müşterilere doğum günlerini veya evlilik yıldönümlerini kutlamak için indirimli veya ücretsiz bir menü öğesi sunabilirsiniz. Bu özel program her yıl yalnızca birkaç kez kullanılabilirken, müşterilerinizle daha fazla sadakat geliştirmenize yardımcı olur.

 

 

 

  1. Ücretsiz Teslimat

COVID döneminden sonra değişen müşteri davranış ve taleplerine cevap verebilmek için sadakat programınızın çevrimiçi sipariş veren müşteriler tarafından kullanılabilecek ödüller sunması önemlidir. Ücretsiz teslimat, müşterileri restoranınızdan yemek sipariş etmeye ikna etmenin harika bir yoludur. Ancak, her sipariş için ücretsiz teslimat sunmamanız önerilir. Bunun yerine, müşteri belirli bir miktarda yiyecek sipariş ederse ücretsiz teslimat sunabilirsiniz. Ayrıca belirli miktarda puan alan müşterilere ücretsiz teslimat da sağlayabilirsiniz. Bu tür bir sadakat programı, daha geniş bir ödül programı için bir eklenti olmalıdır.

 

  1. Dijital Restoran Sadakat Programı

Restoranlar için doğru müşteri sadakat programı fikirlerini ararken, sadakat programınızın dijital olduğundan emin olmak en önemli husus olmalıdır. Plastik sadakat kartları artık müşterilere hitap etmiyor ve özellikle COVID ile popülerliğini kaybetti. Oluşturduğunuz herhangi bir sadakat programı, müşterilerin fiziksel kartları olmasa bile ödül kazanabilecekleri online bir seçenek içermelidir. Oluşturduğunuz program e-postalar, kısa mesajlar ve restoranınızı temsil eden bir mobil uygulama aracılığıyla çalışabilir.

 

  1. Sadakat Programınızı Geliştirmeye Odaklanın

Bu restoran sadakat programları fikirlerinden hangisini kullanmaya karar verirseniz verin, programları piyasaya sunduktan sonra onları yoğun bir şekilde tanıtmanız önemlidir. Tavsiyeler için ödüller sağladığınızdan emin olmanın yanı sıra, sadakat programını diğer yerel çevrimiçi pazarlama biçimleri aracılığıyla çevrimiçi olarak tanıtmanız da önerilir.

Bölgenizdeki yerel bir işletmeyle veya daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir çevrimiçi program ile çapraz tanıtım yapmayı düşünebilirsiniz. En iyi restoran sadakat programları fikirleri bile, uzun vadeli başarı elde etmek için önemli miktarda tavsiye ve tanıtım gerektirir.

 

  1. Deneyimsel Ödüller

İster puana dayalı bir sadakat programı, ister başka türde bir ödül programı oluşturun, sunabileceğiniz bir ödül türü, üyelere standart işlemlerin ötesine geçen ödüller sağlayan deneyimsel bir ödüldür. Bu ödüller, müşterilerinize kolay erişemeyecekleri benzersiz deneyimler sağlayabilir.

Örneğin, sadık müşterilerinize belirli sayıda puanları varsa yeni menü öğelerine erken erişim sağlayabilirsiniz. Restoranınız gelecekte herhangi bir etkinliğe ev sahipliği yapıyorsa, üyeler etkinliğe ücretsiz olarak katılabilir. Deneyimsel ödüller oluşturmak zor olsa bile, müşterilerinize diğer restoranlarda elde edemeyecekleri deneyimler sağlamanıza yardımcı olabilirler.

  1. Gizli Menü

Ödül puanlarına dayalı bir restoran sadakat programı oluşturmaya karar verirseniz, sadık müşterilerinize daha yüksek ödül katmanlarından biri olan gizli bir menü sunabilirsiniz. Gizli menüler, olmasını istediğiniz herhangi bir şey olabilir. Müşterilerinizi markanızla daha da fazla meşgul etmek için, gizli menüleri her iki ayda bir değiştirmeyi düşünün.

 

Sadık müşterilerinize menülerinizi QR Kod ile kolayca sunabilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi için E-Menü Nedir? QR Menü Nasıl Oluşturulur?”  yazımızı inceleyebilirsiniz.

https://www.omni.com.tr/e-menu-nedir-qr-menu-nasil-olusturulur/

 

Restoran Sadakat Programı Oluştururken Başarı İçin Ek İpuçları

Çekirdek müşterilerinizin ilgisini çekmek için kullanabileceğiniz bir restoran sadakat programı fikri istiyorsanız, uymanız gereken bazı ek ipuçları vardır. Örneğin, ödül programınıza kaydolmayarak müşterilerin neler kaçırdığının reklamını yaptığınızdan emin olun. Gizli menünüzün bir resmini Instagram’da yayınlayabilir veya e-posta listenize dokunarak sunduğunuz en iyi ödüllerin hatırlatıcılarını gönderebilirsiniz.

Restoran personeliniz, müşteriler ödül programınız hakkında soru sorduğunda tam olarak ne söyleyeceğini bilmelidir. Bu personel üyeleri, üyelik avantajlarını açık ve net bir şekilde açıklayabilmelidir. Ödül programınıza kaydolma sürecinin basit ve anlaşılır olması da önemlidir. Restoran için yukarıda bahsedilen müşteri sadakat programı fikirleri çekici görünse bile, karmaşık bir sadakat programı oluşturmaktan kaçındığınızdan emin olun. En iyi ve en popüler programlar tüm müşteriler için anlaşılması kolay olandır.

Daha önce bahsedilen fikirlerle, müşteri sadakatini artıran bir sadakat programı oluşturabilmeli ve aynı zamanda bunun karşılığında alabilecekleri ödüller nedeniyle restoranınızda yemek yemeye istekli yeni müşteriler çekebilmelisiniz. Bu restoran sadakat programları fikirleri oldukça çeşitlidir ve size güçlü ve etkili bir sadakat programı oluşturmanız için gerekenleri sağlayabilmelidir.

 

Aradığınız müşteri sadakat çözümü: OmniDINER

Omni’nin yiyecek-içecek hizmetleri veren işletmelere özel olarak tasarladığı eşsiz uygulama OmniDINER ile tanışın! Esnek yapısı sayesinde işletmelerin ihtiyaç duyduğu özelliklere göre özelleştirilebilen OmniDINER, işletmenizi dijitalleştiriyor!

  • QR E-Menü
  • QR ile Masada Sipariş & Ödeme
  • Online sipariş
  • Müşteri sadakat sistemi

ve daha fazlası için OmniDINER’in ayrıcalıklı dünyası ile tanışın!

OmniDINER’ın sunduğu avantajlardan haberdar olmak ve faydalanmak için bizimle iletişime geçin: 444 66 64

Çerez Politikası
Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla internet sitemizde Cookie (çerez) kullanmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam ettiğiniz sürece Çerez Politikasını kabul ettiğinizi varsayacağız.