Restoranlar için Sosyal Medya Pazarlama İpuçları

Restoranlar için başarılı sosyal medya pazarlaması yapmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Marka bilinirliği nasıl artırılır, daha fazla takipçi nasıl kazanılır ve daha büyük bir toplulukla etkileşime nasıl geçilir?

Başlarken size ilham verecek bazı harika gönderi fikirlerini sizin için listeledik.

  • Mutfakta Neler Olduğunu Gösterin

Lezzetli bir şekilde hazırlanmış yemeklerinizi paylaşmanın yanı sıra, mutfakta olup bitenlerin sahne arkası videolarını ve fotoğraflarını düzenli olarak paylaşın.

Restoran müdavimleri, yemeklerin restoran mutfaklarında nasıl yapıldığını görmekten hoşlanır. Böyle paylaşımlarla insanlar kendilerini hikâyenin bir parçası sayabiliyor. Restoranınızda yemeklerin nasıl yapıldığını gösteren fotoğraflar ya da böyle videolar ile yeni müşterilerinizi cezbedebilir, mekanınıza çekebilirsiniz.

  • Tutarlı Bir Konsept Yaratın

Müşterilerinize neler vadediyorsunuz?  Çevreci olduğunuzu mu? Sürdürülebilir bir mutfağa sahip olduğunuzu mu? Ya da ekonomik ama eşsiz lezzetler sunduğunuzu mu?

Konseptiniz neyse paylaşımlarınızda o vurguyla yapılsın ve bu istikrarı sürdürün. Böylece hedef kitlenize ulaşmanız kolaylaşacak ve sosyal medya algoritmaları sizi yukarı taşıyacaktır.

  • Çevrimiçi Geri Bildirimlere Yanıt Verin

Olumsuz yorumları baz alarak işletmenizde iyileştirmeye gidildiğini göstererek ve olumlu yorumlara teşekkür ederek çevrimiçi olarak şeffaf ve samimi bir profil yaratabilirsiniz. Kusurlarınız hakkında konuşmaktan ve onları iyileştirmek için halka açık bir girişimde bulunmaktan korkmayın. Yöneticiler, olumsuz yorumları, durum hakkında bilgi edinmek ve mutsuz müşterileri sadık müşterilere dönüştürmek için bir fırsat olarak görür. Şikayetçi ve mutsuz müşterilerinize hitap etmek ve bu ilişkiyi tersine çevirmeye çalışmak iyi bir fikirdir.

  • E-posta Kayıtlarını Artırmak için Sosyal Medyayı Kullanın

Konuklarınızı e-posta kayıtlarına yönlendirmek için sosyal medya profillerinizi kullanabilirsiniz. Kaydolan müşterinize kayda değer bir ikram teşvikleriyle bunu daha cazip hale getirebilirsiniz.

E-posta bültenleri, misafirlerinizi tanımanın ve tekrar ziyaretleri artırmanın en iyi yollarından biridir. Bir müşteri size e-postasını verirse, restoran e-posta pazarlamasının geniş dünyası ile kuponlar, doğum günü indirimleri, özel etkinlikler ve çok daha fazlasını kutlamak için iletişime geçebilirsiniz.  Özel promosyonlar oluşturup müşterilerinizi işletmenize tekrar çekebilirsiniz. Böylece bir sadakat sistemi geliştirip mevcut müşterinizin tekrar tekrar alışveriş yapmasını sağlarsınız.

  • Kullanıcı Paylaşımları

Mutlu müşterileriniz ürününüzün, işletmenizin, hizmetlerinizin ve sağladığınız güzel deneyimlerin fotoğraflarını çekerek veya bunun hakkında konuşarak, sosyal medyada yapılabilecek en büyük çalışmalardan birini sizin yerinize yapmış olurlar. Size düşense içeriklerini yeniden yayınlamak, onlarla bağlantı kurmak ve diğer konuklara misafirlerinizle iletişim halinde olduğunuzu göstermektir. Böylece müşterilerinizin işletmenizin ziyaret etmeye değer olduğunu sizden değil, sizden hizmet almış diğer insanlardan duymasını sağlamış olursunuz.

  • Çalışanlarınızı Öne Çıkarın

Çalışanlarınızı öne çıkarmak, her zaman için harika bir harekettir. Potansiyel konuklarınıza, çalışanlarınızı birey olarak önemsediğinizi ve onların taktir edip, kutladığınızı gösterir.

“Perde arkasından” resimler yayınlamak veya personel hakkında komik anekdotlar paylaşmak, takipçilerin işletmeye ve bunu mümkün kılan insanlara sempati duymasına ve doğal olarak daha bağlı hissetmesine sebep olabilir.

  •  Takipçileri Etkilemek İçin Sorular Sorun

Eğlenceli sorular sorarak ve yanıtları teşvik ederek sosyal medyada etkileşimi artırın. Takipçiler, böyle interaktif bir şekilde etkileşime girerlerse, acıktıkları zaman ya da bir şeyler içmek istediklerinde sizi hatırlama olasılıkları artacaktır.

Özetle sosyal medya, takipçilerinize restoranınızda neler olduğunu anlatmaktan, kendinizi tanıtmaktan daha fazlası ifade eder. Aynı zamanda onları dinlemek ve onara değer vermekle ilgilidir. Facebook, Twitter ve Instagram müşterilerinizle iki yönlü bir diyalog oluşturmanın harika bir yoludur. Instagram hikayelerindeki soru ve anket işlevleri, potansiyel müşterilerin kullanması için özellikle ilgi çekici ve eğlencelidir. Soru sormak, bir sonraki habere veya sayfada aşağı doğru ilerlemeye devam etmek yerine, takipçilerinize gönderilerinizle etkileşim kurmaları ve sizinle etkileşim kurmaları için ilham verebilir.