Restoranınızın İhtiyaç Duyduğu İlk 5 POS Raporu

POS sistemlerinin sunduğu her raporun, hepsini incelemek için yeterince zamanınız yoksa ya da acemilik yaşıyorsanız bu konuda, başlangıç için kullanabileceğiniz beş raporu sizin için derledik.

  1. Satış Raporları

Restoranınızdaki işlemler hakkında özet bilgi edinmek, personel ve pazarlama seçimlerini ve daha fazlasını optimize etmenize yardımcı olabilir.

POS analizleriniz aracılığıyla takip edebileceğiniz satış metrikleri şunlardır:

  • Satış toplamları: Satın almalara ve iadelere ayrıntılı bir bakış.
  • Günlük satışlar: Günlere göre listelenmiş alımlar ve iadeler.
  • Paket servis satışları: Site dışı siparişlerde ne kadar gelir elde ettiğinize dair eksiksiz bir bakış
  • İndirimler ve kayıplar: Hizmet sırasındaki indirim ve kayıpların miktarı, bunlardan sorumlu ekip üyeleri, bunları onaylayan yönetici ve bunların nedenleri hakkında ayrıntılar.
  • Garson satış ürün toplamları: Her çalışanınız tarafından satılan menü öğelerini ve bunların oluşturduğu gelirin listesi.

Satış raporlarından elde edilen bilgileri kullanarak aşağıdaki avantajları sağlayabilirsiniz:

  • En karlı masanızı ve salonunuzu keşfederek, oturma düzeni ve personel görev dağılımını planlayabilirsiniz.
  • Satışlarınızın ne kadarının şubenizden ne kadarının online siparişten geldiğini anlayın. Bu verileri kullanarak hizmet sürecinizi geliştirmek için neler yapabileceğinizi planlayın. Gerekiyorsa kendi teslimat filonuzu kurun.
  • Önemli personel kararlarınızı alın. Daha fazla vardiya planlayın ya da hangi personelin en fazla satışı getirdiğini görerek gerekli ücret iyileştirmelerini yapın.

  1. Ödeme Raporları

Nakit mi, kart mı? Müşterilerinizin tercih ettiği ödeme yöntemlerine daha yakından bakmanızı sağlar.

Bu performans göstergelerini düzenli olarak kontrol edin:

  • Ödemeler ve geri ödemeler: Nakit ve kart ödeme toplamları ve geri ödemelerinin bir listesi.
  • Salona göre ödemeler: Ödeme türüne ve salona göre satış ayrıntıları.
  • Kredi kartı ödemeleri ve iadeleri: Bireysel kredi kartı ödemeleri ve iadeleri, kartların kullanıldığı tarih ve saatler, sipariş numaraları, yetkilendirme numaraları, ödenen tutarlar ve kart bahşiş tutarları.

İş sonuçlarını optimize etmek için bu satış noktası raporlarından nasıl yararlanabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:

  • Teknolojinizi yükseltmek için (örneğin QR menü, masada ödeme, online ödeme vb.) müşterilerin tercih ettiği ödeme yöntemlerini anlayın.
  • Geri ödeme nedenlerindeki sebepleri (ör. ters ibraz veya yanlışlıkla çift giriş) görün ve bunları önlemek için değişiklikler yapın.
  • Talebi karşılamak için kaç tane kredi kartı okuyucusuna ihtiyacınız olduğuna karar vermek için kart kullanımını analiz edin.
  1. Çalışan Raporları

Toplam harcamanın yaklaşık %30’unu oluşturan işçilik, restoranlar için en pahalı işletme maliyetlerinden biridir. POS raporları, bordro maliyetlerinizi kontrol altında tutmanıza ve her ikisi de işgücü sıkıntısı sırasında kritik olan personel kararlarını almanıza yardımcı olabilir.

Personel alımı üzerinde kontrolü sürdürmek için bu POS raporlama kriterlerini yakından takip edin:

  • Çalışan vardiyaları ve saatleri: Ekip üyelerinin ne kadar süre çalıştıklarını, kaç vardiya çalıştıklarını, ne zaman girip çıktıklarını ve bu saatlerde çalışmak için ne kadar ücret ve bahşiş aldıklarını görün.
  • İpuçları: Personel tarafından bildirilen nakit bahşişlere, kredi kartı bahşişlerine ve bu kart bahşişlerinin ne kadarının personele ödendiğine ayrıntılı bir bakış.
  • Silinen öğeler: Hangi personelin öğeleri sildiği, silinen öğelerin toplam sayısı ve bu öğelerin değeri.

Çalışan POS raporlarını şu amaçlarla kullanın:

  • Restoranınızın bir bahşiş havuzu düzenlemesi varsa, bahşiş havuzunuzu hesaplayın.
  • Silinen öğeler ve satış raporları olmadan sizden çalan personeli belirleyin.
  1. Envanter Raporları

Restoran işletmecilerinin %40’ı envanterlerini yönetmekte zorlanıyor. POS raporları, her seferinde doğru miktarda envanter sipariş etmenize yardımcı olabilir.

İşte malzemeleriniz söz konusu olduğunda dikkat etmeniz gerekenler:

  • Envanter listesi: Stokta bulunan her bir envanter kaleminden kaç adet vardır.
  • Menü öğesi listesi: Menü öğelerinizin, menü fiyatlarının ve yapım maliyetlerinin bir listesi.
  • Düşük envanter toplamları: Menü öğesi envanter sayımlarını ve bunlara karşılık gelen “düşük envanter” uyarı ayarını vurgulayan bir rapor. Örneğin, POS’unuzu 20 porsiyondan az kaldığı zaman etin stokta az olduğu konusunda sizi uyaracak şekilde yapılandırırsanız, 19 porsiyon veya daha az stoğunuz olduğunda haberiniz olur.
  • Satılan malların maliyeti: Ne kadar mal sattığınız ve bunların maliyeti.
  • Satış öğesi toplamları: Tüm menü öğelerinin, her öğenin kaç kez sipariş edildiğinin, her öğenin toplam brüt gelirinin ve öğe başına iade ve iptal sayısının bir raporu.
  • Menüye göre satışlar: Menü kategorilerine (mezeler, içecekler, vb.) ve menüye (öğle yemeği, happy hour, akşam yemeği vb.) göre listelenen satışlara ayrıntılı bir bakış.

Envanter raporları, restoranınız hakkında aşağıdakiler dahil olmak üzere güçlü öngörüler sağlayabilir:

  • Müşterilere en sevdikleri yemeğin bittiğini söylemek zorunda kalmamak için yeni malzeme sipariş etme zamanının geldiğini bilmek
  • Satış artışına ihtiyaç duyan en çok satanları ve yemekleri belirleme.
  • Menü fiyatlandırmasını ayarlayabilmek için öğelerdeki kar marjlarınızı anlama. Satılan malların maliyeti çok yüksekse, fiyatları artırmanız veya malzemeleri daha ucuza tedarik etmeniz gerekebilir.
  • Daha fazla satış için menünüze hangi ürünleri ekleyeceğinizi veya bunlardan hangilerini çıkaracağınızı bilmek.

  1. Müşteri Raporları

Sadık müşteriler olmadan iş yapamazdınız. Onlar hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onlara o kadar iyi hizmet verebilirsiniz.

Müşterilerinizi daha iyi anlamak için bu verileri takip edin:

  • Misafir sipariş geçmişi: Ziyaret zamanı, onlara hizmet eden personel, sipariş edilen ürünler, ürünlerin maliyeti ve bahşiş dahil olmak üzere müşterilerinizin her ziyaret ve ya paket siparişinde ne sipariş ettiğiyle ilgili veriler.
  • Rezervasyon geçmişi: Konukların sizinle ne zaman yemek yediklerinin, nerede oturduklarının, onlara kimin hizmet ettiğinin ve ne kadar harcama yaptıklarının kaydı.
  • Sadakat programı katılımı: Ne kadar puan topladıkları, ne tür ödüller kullandıkları ve ne kadar harcadıkları dahil olmak üzere sadakat programı üyelerinizle ilgili ayrıntılar.

Bu raporlara erişmek için POS’unuza rezervasyon, sadakat ve çevrimiçi sipariş özellikleri eklemeniz gerekebilir.

Müşterilerinizle ilgili bu güçlü bilgileri şu amaçlarla kullanın:

  • Onlara karşı koyamayacakları kişiselleştirilmiş pazarlama teklifleri gönderin. Örneğin, sizi bir süredir ziyaret etmeyen bir müşteriye ücretsiz teklif verebilir veya genellikle restoranınızda yemek yiyen müşterilere ilk çevrimiçi siparişleri için teklif gönderebilirsiniz.
  • Müşteri deneyimini iyileştirin. Müdavimlerinizi nasıl memnun edebileceğinizi, sadık paket servis müşterilerinizi hangi ücretsiz tatlıyla şaşırtacağınızı bilin.

POS raporları, işinizle ilgili çok önemli bilgiler barındıran bir veri hazinesidir. Her POS raporunu düzenli olarak gözden geçirin, bunları menü fiyatlarından envanter siparişlerine ve pazarlamaya kadar her şey hakkında karar vermek için kullanın.

Omni A.Ş.’nin sağladığı daha fazla rapor seçeneğinden faydalanmak için bizimle iletişime geçin. İşletme içi otomasyon ve yönetim kararlarınızda Omni A.Ş. ile sağlam adımlar atın. Omni A.Ş.’nin 26 yıllık tecrübesi ile işinizi ileriye taşıyın; müşterilerinizi ayrıcalıklı bir dünya ile tanıştırın!