Restoran Sistemleri ve İşletmenize Faydaları

Restoran sistemleri

Yeni bir restoran açıyor veya mevcut lokantanızı geleneksel yöntemler yerine modern sistemler ile işletmek istiyorsanız restoran sistemleri, bilinen diğer adıyla restoran otomasyon sistemleri hakkında bir ön araştırma yapmak sizin için çok yararlı olacaktır. Restoran sipariş sistemi diğer adıyla restoran adisyon sistemi, Cafe bar veya restoranlarda kullanılan bu sistemleri satın almadan önce size sağlayacağı avantajları öğrenmeniz fayda / maliyet analizi yapabilmeniz için önemlidir. Bu nedenle restoran POS sistemleri nin işletmenize fayda sağlayacak en önemli özelliklerini aşağıdaki gibi sıraladık: 

Restoran Otomasyonu ile Stok Kontrolü Yapılabilir:

Lokantaların malzeme stoklarını her zaman kontrol ederek eksikleri zamanında tamamlamaları çok önemlidir. Ancak stok kontrolü zor ve detaylı bir iştir. Özellikle çok şubeli lokantaların satın alma süreçleri daha karmaşık olduğundan manuel bir sistem yerine restoran otomasyonu ile entegre çalışan bir sistem neredeyse sıfır hatayla stok kontrolü yapılmasına yardımcı olur. Unutmayın, doğru stok kontrolü ile sadece satışlardan değil, satın alma esnasında dahi kar etmek mümkündür.

Restoran Sipariş Sistemleri Muhasebe Programlarıyla Çalışabilir:

Yazarkasadan kesilen fişler, kredi kartı ile alınan ödemeler veya aylık bazlı satış raporları… Restoran Sipariş sistemleri kullanılmayan bir lokantada bunların tamamını hesaplamak saatler alır. Ancak restoran sipariş sistemleri Logo, Link, Nebim, Mc Axapta, Netsis veya SAP gibi birçok muhasebe programına entegre edilebildiği için ön muhasebe işleri için harcanan uzun mesailere gerek kalmaz, tüm veriler dakikalar içerisinde hazırlanır.

Restoran POS Sistemleri Müşteri Memnuniyetini Arttırır:

Masalardan siparişlerin manuel olarak alındığı ve mutfağa sözlü iletildiği restoranlar, servis hatalarına her zaman açıktır. Diğer taraftan, manuel yönetilen işletmelerde müşterilerden ödeme istenirken bir hesap dökümü sunulamadığından hesap itirazlarına daha sık rastlanır. Restoran POS Sistemleri tüm bu karışıklıkların önüne geçer ve hem işletme yöneticilerini hem de müşterilerini memnun edebilecek kusursuz bir sistem kurar. Alınan siparişler ekrana garsonlar tarafından girilir, mutfağa otomatik olarak düşer, servis tamamlanıp ödeme talep edileceği zaman da restoran sistemine bağlı bir yazıcıdan döküm alınarak müşteriye takdim edilir. Tüm süreçler yazılı, hatasız ve hızlı bir şekilde sürdürüldüğünden müşteri memnuniyeti her zaman yüksek seviyede olur.

Restoran Adisyon Programı Kaçaklarını Önler:

Kağıt adisyonlarla sipariş almak artık günümüzde neredeyse hiçbir lokanta tercih etmediği bir yöntem. Bunun yerine iyi bir restoran adisyon programı kurularak tüm siparişlerin POS ekranına girilmesi, kayıt altında olması işletmenin yönetilmesini kolaylaştırıyor. Gün sonunda kağıt adisyonlarla cironun tutmaması sıkça başa gelen bir sorun olurken, hesaplamak bazen işletme sahibinin saatlerini alabiliyor. Ancak restoran adisyon programı ile her şey anında POS sistemine kayıt ediliyor ve raporlamalar sistem tarafından otomatik yapılıyor.

OMNİ A.Ş. 20 yılı aşkın tecrübesi ile POS çözümlerinde liderdir. Alman kökenli Vectron AG’nin Vectron POS donanımlarının ve kendi yazılım ekibi ile geliştirdiği arka ofis programlarının ana dağıtıcısı olan OMNİ, 7/24 destek veren teknik ekibi ile her zaman yanınızdadır. Restaurant sistemleri ve diğer konularla ilgili tüm sorularınız için bizi 444 66 64 numaralı telefondan arayabilir veya mesajınızı sales@omni.com.tr mail adresine iletebilirsiniz.

Omni Kariyer.net’te

Omni Blog