Mevsimsel Faktörler için Plan Nasıl Yapılır?

Restoran endüstrisinde işler dalgalanabilir. Müşteri sayıları, herhangi bir faktöre bağlı olarak artabilir, sabit kalabilir hatta düşüş gösterebilir. Mevsimsel değişiklikler özellikle restoran endüstrisindeki işleri etkileyebilir ve bu da birçok restoran sahibini pazarlama kampanyalarını artırmaya, stokları kısmaya veya personel seviyelerini ayarlamaya zorlar.

Hava Durumu Restoranın Mevsimselliğini Nasıl Etkiler?

Sıcak aylar, artan turizm ve yerel halkın dışarıda daha fazla zaman geçirmesi nedeniyle çoğu restoranın en yüksek satışını gördüğü zamanlardır. Buna ek olarak, birçok restoran için açık havada oturma kapasitesine sahip olmak ve daha fazla iş getiren canlı müzik gibi etkinliklere ev sahipliği yapmak avantajına olacaktır.

Kış aylarında, restoranlar genellikle işlerinde bir düşüş görecektir. Soğuk ve karlı iklimlerde bulunan restoranlar için, özellikle de teslimat ya da bir pazarlama kampanyası sunmuyorsa, bu durum daha olasıdır.

Konumunuz Restoranın Mevsimselliğini Nasıl Etkiler?

Tüm mevsimsel değişiklikler hava ile ilgili değildir. Örneğin, bir kolej veya üniversitenin çevresinde bulunan şehirler veya kasabalar, öğrenci nüfusuna ve ailelerine hitap eden işletmelerle doludur. Restoranların eğitim döneminin başında ve yıl sonu mezuniyetleri sırasında satışlarında büyük artışlar görmesi muhtemeldir. Ayrıca, restoran mevsimselliğini planlarken tüm yerel kolej ve üniversite mezuniyet programlarından haberdar olmanız gerekir çünkü o hafta sonları rezervasyonlardaki ani artışları karşılamak için ekstra personele ihtiyacınız olacaktır.

Havayla İlişkili Olmayan Faktörler Nelerdir?

Bir başka döngüsel değişim türü de ekonominin dalgalı durumudur. Ekonomi iyi gittiğinde, insanlar gelirlerini dışarıda yemek yemeye harcama konusunda biraz daha özgür hissedebiliyorlar. Öte yandan, ekonomi gerilemeye başladığında, daha fazla insan evde yemek yemeyi tercih ettiğinden restoranlarda satışlar düşüş gösteriyor.

dondurma

Menüler Restoran Mevsimselliğinden Nasıl Etkilenir?

Menünüz, restoranın mevsimselliğiyle ilgili iki şeyden etkilenecektir: mevcut olanlar ve insanların can attığı şeyler. Menünüzü hava değişikliklerine göre uyarlamak, kışın sıcak, doyurucu yemeklere ve yazın taze, hafif salatalara olan talebi karşılamanıza yardımcı olacaktır.

İşletme sahipleri, durgun sezonda restoran işlerini ve satışlarını artırmak için adımlar atabilir. Pazarlama kampanyaları, mevsimsel düşüşleri yavaşlatmanın etkili bir yoludur. Bir restoran işletmesi kış aylarında veya büyük tatillerde düşüş eğilimi gösteriyorsa, restoran sahipleri bu zamanlarda müşteri çekmesi muhtemel özel ürünler sunabilir. Örneğin, restoran sahipleri indirim, ücretsiz meze veya ücretsiz tatlı gibi fırsatlar sunabilir.

Restoranın Mevsimsel İnişler Nasıl Planlanır?

Yaz için işe aldığınız ve sonbaharda ayrılan üniversite öğrencileri, özel günlerde paket siparişlerdeki artış ve en soğuk aylarda satışlardaki düşüş, restoran mevsimselliğinin göstergelerindendir. Restoran işinde olmak, iniş ve çıkışlarla ilgilidir, ancak her zaman tam kadrolu olmanız ve mümkün olduğunca fazla gelir elde etmeniz için restoran mevsimsel değişiklikleri planlamanın yolları vardır.

Mevsimsel değişiklikleri kontrolünüz altında tutabilmeniz için birkaç ipucu

1. POS Analizinizi Kullanın

Yoğun sezonunuzun tam olarak ne zaman başladığını, ne zaman bittiğini veya geçen Yılbaşı Gecesi ne kadar iş yaptığınızı hatırlayamıyorsanız, POS’unuz arkanızda olmalıdır. POS verilerinize bakarak her hafta ne kadar personeliniz olduğunu, toplam satış hacminizi, en popüler yemekleri ve daha fazlasını görebileceksiniz. Geçen yılki bilgileri kullanarak, bu yıl restoran mevsimselliği için daha da iyi plan yapabilir, işçilik ve yemek maliyetlerinden tasarruf edebilir, hizmeti düzene sokabilir ve konuklarınızın tam olarak aradığı ürünleri sunabilirsiniz.

Omni’nin ürün ve hizmetleri ile POS Analizi ve işletmenizin yönetimini kolayca yapabilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi için: https://omni.com.tr/urunler/arka-ofis-sistemleri/raporlama-sistemi/

2. Sezonluk Seçenekleri ve Fırsatları Tanıtın

Belirli ‘tatlar’ belirli mevsimlere bağlıdır – sonbaharda balkabağı aromalı ikramlar gibi. Genellikle daha az müşteri getiren mevsimlerde insanları çekmek için mevsimsel seçenekler sunun. Üstelik bu tür sezonluk seçeneklerde cazip fırsatlar sunabilirsiniz.

3. Çevrimiçi Pazarlamaya Yatırım Yapın

Çevrimiçi pazarlama çok maliyetli olmadığı için harika bir çözümdür. Sosyal medya hesapları ve çevrimiçi bir bülten aracılığıyla müşterilerinizin dikkatini çekebilirsiniz. Çevrimiçi varlığı ve akıllı çevrimiçi pazarlamayı artırmak, rakipleriniz yavaş günlerde sıkıntı çekerken size bir müşteri dalgası getirebilir.

Instagram, Facebook ve diğer dijital platformlar aracılığıyla çevrimiçi katılımı artırın. Menü fikirlerini kitle kaynaklı olarak oluşturabilir, promosyonlar verebilir ve özel ürünleri çevrimiçi olarak duyurabilirsiniz. Bir bülteniniz varsa, etkinlikleri veya özel ürünleri tanıtmak için kullanın.

4. Etkinliklere Ev Sahipliği Yap

Etkinlikleri barındırmak, müşteri trafiğini artırmanıza ve daha önce kuruluşunuzdan habersiz olabilecek yeni bir müşteri tabanı çekmenize yardımcı olur.

Mekanınızı aşağıdakiler gibi çeşitli etkinliklere ev sahipliği yapmak için sunabilirsiniz:

  • Doğum günü partileri
  • Şarap ve yemek tadımı etkinlikleri
  • Aşçılık kursları
  • Özel iş partileri
  • Hayır etkinlikleri
  • Canlı müzik etkinlikleri
  • Canlı spor veya film gösterimleri

Sezon dışında işletmenizi desteklemek için proaktif bir yaklaşım benimseyin ve müşterilerinize sizi tekrar ziyaret etmeleri için iyi bir neden verin.