Geleceğin Restoran Teknolojileri

Restoranlar teknolojiyi artan bir hızla kucaklıyorken ticari faaliyetlerini dijitalleştirmeye çalışan girişimcilerin sayısı da artıyor. Mevcut restoran endüstrisi zorlanan büyük zincirler, işgücü eksikliklerinin üstesinden gelmek ve müşteri sorunlarını çözmek için teknik çözümler geliştiriyorlar.  Birbirleriyle rekabet ederek, teknoloji arayışında olan müşterilerin dikkatini çekmek için yeni hizmet standartları oluşturuyorlar.

Restoranlar, rekabetçi kalmak ve hem çalışanların hem de müşterilerin artan beklentilerini karşılamak istiyorlarsa, restoran teknolojisi trendlerini yakalamak zorundadırlar. İşletmelerini akıllıca yürütmek isteyen restoran sahipleri, artık yalnızca konuklara yönelik yeni teknoloji çözümlerine değil, aynı zamanda organizasyon içi operasyonlarını optimize edebilecek teknolojilere de yatırım yapmaya daha çok önem veremeye başladılar.

Alternatif sipariş ve ödeme çözümlerinden, yapay zekâ destekli müşteri yönetimi ve pazarlama yazılımlarına kadar, 2022’de restoran endüstrisini değiştirecek en iyi restoran teknolojisi trendlerine göz atalım:

  1. Yemek dağıtım robotları ve insansız hava araçları

Yemek servisinde dağıtım robotlarının kullanılması, restoranlarda en dikkat çekici teknoloji trendlerinden biridir. Bu teknoloji, işçilik maliyetlerini düşürdüğü ve teslimat zayiatlarını ortadan kaldırdığı için hem operatörler hem de müşteriler için sorunları çözebilir. Yakın gelecekte gıda dağıtımı için sürücüsüz arabaların kullanılmaya başlaması artık şüphe götürmediği bir gerçek.

Google, Amazon ve Uber, drone teslimatını test ediyor. Drone’ların gıda teslimatı için kullanılması, müşterilerin bekleme süresini önemli ölçüde azaltmayı vaat ediyor. Robot ve drone teslimat teknolojileri umut verici olsa da öncelikle resmi kanun ve prosedürlerinin düzenlenmesi gerekiyor. Ayrıca üstesinden gelinmesi gereken bazı lojistik ve hava zorlukları da var. Kendi kendini süren arabaların karıştığı trafik kazalarının sorumluluğunu kimin üstleneceği belli değil. Teslimat dronlarına gelince, her zaman inmek için güvenli bir yere ihtiyaç duyacaklar ve sert havalarda uçmayacaklar.

  1. POS ve envanter yönetim sistemleri

Son beş yılda bulut teknolojisi, restoran POS sistemleri pazarında devrim yarattı. Bulut teknolojisi kullanan restoran sahipleri, sipariş almak ve ödemeleri yönetmek gibi iş akışlarından büyük operasyonel fayda elde ettiler. POS sistemleri, artık restoranlarda kullanılan diğer teknolojilerle bağlantılı hale geldi.

Restoranlar Bulut POS yazılımı ile artık sistemlerini olduğundan daha mobil hale getirmeye çalışıyor. Yalnızca tüm işletim sistemlerini kapsamaya değil, aynı zamanda uygulamalarının çalışabileceği donanım yelpazesini genişletilmeye çalışılıyor.

Artık bilgisayarlarda, tabletlerde, dizüstü bilgisayarlarda, akıllı telefonlarda, masa üstü sipariş sistemlerinde ve yeni el tipi sipariş alma cihazlarında çalışan sistemler bulabilirsiniz.

Diğer bir eğilim, bulut POS uygulamalarını tüm restoran işlevlerini kapsayan tek yazılım çözümlerine dönüştürmek. Sürekli olarak kullanıma hazır yeni özellikler eklenerek, işletmelerin sahip olabileceği her olası ihtiyacı karşılamaya çalışan diğer uygulamalarla entegre modüller geliştiriliyor.

  1. Dijital sipariş

Tesis dışında yemek yemeyi sevenler artık çevrimiçi sipariş için çeşitli seçeneklere sahip. Öyle ya da böyle, hemen hemen her restoran işletmecisi bu trendden yararlanmak ve ürünlerini çeşitli şekillerde çevrimiçi satışa sunmak için işletmelerinin çevrimiçi tarafına yatırım yapmak istiyor  :

  • Pazar yerleri ve yemek dağıtım uygulamaları: Pazar liderleri Yemek Sepeti, Trendyol ve Getir, insanlar için yemek siparişi deneyimini geliştiriyor ve onlarla çaşışan işletmeler için o kadar karlı olmasa da popülerliğini koruyor.
  • Restoran inceleme siteleri: Restoran sahipleri Tripadvisor, Zomato, Foursquare ve benzerlerinde milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşıyor. Ancak restoranların çevrimiçi itibarını, incelemeleri ve derecelendirmeleri yönetmek zor ve bir iş gücü gerektiriyor ama satışları çok etkiliyor.
  • Markalara ait platformlar ve uygulamalar: Restoranlar, müşteri verilerini kendi ellerinde tutmaya ve kar marjlarını korumaya çalışırken dijital sipariş almak için kendi platformlarını geliştiriyor.
  • Sosyal medya: Instagram ve Facebook, yemek yiyenlerin restoranların işletme sayfaları aracılığıyla doğrudan rezervasyon yapmasına olanak tanıyor. Restoranlar, müşterilerinin yemek sipariş edebilmelerini sağlamak için sosyal kanallarına rezervasyon widget’ları ekleyebilir.

Bazen üçüncü taraf hizmetlerle ortaklıklar karlı görünmese de, dijital sipariş eğilimi bu ortaklıklara devam etmeyi zorunlu kılıyor. İşletmeleri, kendileri için neyin işe yaradığını bulmak için farklı ortaklıklar denemeye devam etmeli veya kendi çevrimiçi sipariş platformlarını başlatıp optimize etmelidir.

  1. Sanal restoranlar (Bulut ve Hayalet Mutfaklar)

Sanal bir restoran oluşturmak için webin kullanılabilirliği, restoran yöneticilerine yemek dağıtımını yönetebilmek, yeni konseptleri ve fikirleri denemek için iyi bir fırsat sunuyor. Girişimciler ve işletmeciler, mevcut mutfaklarla ortaklık kurarak, fiziksel bir yer açmakla ilgili harcamalardan kaçabilir ve riskleri azaltabilirler.

Teslimatlı iş modeli etkinliğini şimdiden kanıtlayıp işletmelere büyük getiriler sağlamaya başladı. Tüm süreç şu şekilde işliyor: Müşteriler siparişlerini çevrimiçi olarak veriyor, siparişler mutfak POS sistemine düşüyor, mutfaklardaki şefler yemekleri pişiriyor, kuryeler siparişi almak için mutfaklara geliyor ve siparişleri verilen adresler teslim ediyor.

Sanal restoran sahiplerinin yapması gereken: güçlü bir çevrimiçi ağ oluşturmak ve güçlü bir POS Sistemine sahip olmaktır. İlgi çekici bir web sitesi, aktif sosyal medya, yemek dağıtım uygulamaları ve restoran tavsiye platformlarıyla ortaklıklar yaparak başarılı bir işleyiş sağlanabilir.

Mevcut mekânda faaliyet gösteren restoranlar bile bu yeni trendden faydalanabilir ve yeni menü öğelerini test etmek, yeni müşteri çekmek ve yeni bir lokasyondaki potansiyel talebi kontrol etmek için sanal restorancılığı başlatabilir.

  1. Kendi kendine sipariş kioskları

Bir restoranda kullanılan diğer teknoloji türlerine kıyasla son yıllarda müşterilerin en çok ilgisini çeken ürün kendi kendine sipariş kioskları oldu. Bu teknolojileri hayata geçiren hızlı servis restoranları, genç tüketicilerin dijitalleşmeye özgü tercihlerini karşılamanın yanı sıra şunlardan da yararlanıyor:

  • Otomatik satış: Müşteriye her menü için mevcut tüm ek ürünlerin yanı sıra birleşik fırsatlar ve promosyonlar sunulabilir.
  • Tezgâhta daha kısa kuyruk: Hattı ikiye bölerek hem çalışanlarınızın yoğun saatlerde iş yükünü hem de müşterilerin bekleme sürelerini azaltırsınız.
  • Doğru sipariş: Müşteriler ne sipariş ettiklerini gördükleri için yanlış iletişimi ortadan kaldırır.

Kendi kendine sipariş kiosklarını kullanan restoranlar, bir satış artışı elde eder ve müşterilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar. Restoranlarda daha fazla tüketici bu yeni teknolojiye alıştıkça, kendi kendine sipariş cihazlarını kullanmanın faydaları daha görünür hale geliyor.

  1. Restoran pazarlama otomasyonu

Restoranlar, müşterileriyle yalnızca yemek servis alanlarında değil, çeşitli temas noktalarında iletişim kurar: markaya ait web siteleri ve uygulamalar, e-postalar, mesajlaşma programları, telefon görüşmeleri, sosyal ağlar, sohbet robotları, üçüncü taraf çevrimiçi sipariş ve restoran inceleme platformları. Bir yandan, müşterileri hakkında deneyimlerini iyileştirmeye yardımcı olabilecek birçok veri toplama fırsatı sunup avantaj kazanırken öte yandan, bu çok kanallı iletişim ağlarını otomasyon olmadan yönetmek profesyonel destek gerektirebilir.

Son teknoloji restoran pazarlama otomasyon platformları, birden fazla iletişim kanalında yayınlanabilen tetiklenmiş kampanyalar sunar. Restoranlar, müşterilerin tercihlerine ve davranışlarına göre her müşteriye mesajlarını kişiselleştirerek gönderir. Pazarlama mesajınızın alaka düzeyini ve güncelliğini artırmak için kullanabilecek çözümler:

  • Hipersegmentli pazarlama listeleri
  • Kişiselleştirilmiş içerik ve teklifler
  • Otomatik olarak tetiklenen mesajlar
  • Gerçek zamanlı olarak sunulan tıklama, açma, hemen çıkma ve teslim oranları hakkında ayrıntılı raporlar
  • Yapay zeka destekli tahminler

Örneğin, bir müşteri, kendisine tanımlanmış  algoritmaları gerçekleştirdiğinde ya da normal davranış düzenini bozduğunda otomatik olarak mesajlar ve teklifler göndermek için tetiklenen mesajlaşmayı ayarlayabilirsiniz.

Pazarlama otomasyonu gerçek bir zaman kazandırıcı olsa da, her şeyi ayarlayabilecek ve bundan en iyi şekilde yararlanabilecek bilgili bir pazarlamacının işe alınmasını gerektirir.

  1. Ağırlama ve Restoran POS ve Yönetim Sistemleri

Satış noktası sistemleri, genel olarak konaklama endüstrisinde önemli bir role sahiptir. İşletmelerde kayıt tutmadan, veri analitiğine ve tabii ki ödeme işlemeye kadar her konuda yardımcı olur. İşletme sahipleri için bu sistemlerin tam önemini anlamak çok önemlidir.

Restoran yönetim sistemleri, restoran POS sistemlerinden sipariş yönetimi yazılımlarına kadar kullanılan her sistemi içerebilir. Restoran yönetim yazılımını ve avantajlarını anlamak, finansal sonuçları ve müşteri deneyimini optimize etmenize yardımcı olur.

İşinizi büyütmek için gerekli hizmet ve çözümleri Omni A.Ş. bünyesinde bulabilirsiniz.

OmniDINER ile işletmenizi dijitalleştirirken, Nova Arka Ofis Programları ile ERP sürecinizi kolayca yönetebilirsiniz.

Sabit ve mobil donanım ihtiyaçlarınızı Alman menşei Vectron ürünlerimizle sağlarken Bulut tabanlı KumoPOS ile işletmenizi mobil cihazlar ile her yerden yönetebilirsiniz.

Farklı kanallardan gelen dijital siparişlerinizi özel entegrasyonlarımızla kolayca yönetirken klasik tarzda çalışan işletmelerden bulut ve hayalet mutfaklara kadar her büyüklükteki işletmeye uygun hizmet ve çözümlerimizden kolayca yararlanabilirsiniz.

Sunduğumuz daha pek çok teknolojik çözüm hakkında bilgi alarak, işletmenizi büyütecek etkin çözümlerden yararlanabilmek için hemen bizi arayın!

https://www.omni.com.tr/

İnfo@omni.com.tr

 444 66 64